Autíčko stvorené do mesta aj na diaľnicu! Nová Toyota Yaris dostupná už aj v Poprade
Je síce malá, ale oproti svojim starším sestrám dynamickejšia a bezpečnejšia. Reč je o novej rade Toyoty Yaris, ktorú si obľúbili milióny ľudí po celom svete. Prečítajte si, v čom vás ešte môže prekvapiť.
Dizan, kvalita, výkon a bezpečnosť sú základné faktory, ktoré zákazník zvažuje pri kúpe a boli teda aj hlavnými oblasťami, na ktoré sa Toyota zameriavala v rámci svojho programu vylepšení pri modele Yaris.
Silnejší modelový rad
Pôsobivý dizajn modelu Yaris s novou prednou a zadnou časťou dodáva vozidlu vyrovnanejší štýl s aktívnejším a dynamickejším vzhľadom. Celkový výzor je kultivovanejší, pričom jednotlivé detaily na karosérii a v kabíne a nová paleta farieb dodatočne zvyšujú už i tak vysokú úroveň vnímanej kvality.
Interiér teraz vďaka uskutočneným zmenám pôsobí modernejším dojmom, k čomu prispievajú najmä nové farby, obloženie či vylepšenia prístrojov a ovládacích prvkov. Všetky verzie okrem modelu so základnou výbavou majú teraz na združenom prístroji pred vodičom farebný multifunkčný informačný TFT displej.
Ponuka pre zákazníka sa rozšírila o nový 1,5-litrový zážihový motor, ktorý bol navrhnutý tak, aby spĺňal prísnejšiu emisnú normu Euro 6c, ako aj budúce homologizačné požiadavky týkajúce sa „reálnej“ spotreby paliva. Nový agregát dodáva o 10 % viac výkonu a krútiaceho momentu ako predchádzajúci 1,33-litrový motor, pričom však spotrebuje o 12 percent menej paliva.
Odhodlanie spoločnosti Toyota vyrábať bezpečnejšie vozidlá sa odráža na skutočnosti, že všetky verzie nového modelu Yaris sú štandardne vybavené balíkom systémov aktívnej bezpečnosti Toyota Safety Sense.
Tento balík zahŕňa protikolízny systém s autonómnym núdzovým brzdením, automatické diaľkové svetlá, systém upozornenia na vybočenie z jazdného pruhu či systém rozpoznávania dopravných značiek.
Systém rozpoznávania dopravných značiek nie je dostupný pre základný stupeň výbavy.
V prípade hybridného modelu sa konštruktéri snažili dosiahnuť ešte tichšiu jazdu, predovšetkým pri akcelerácii.
Driveco odhaľuje reálne výhody hybridnej jazdy
Skrinka Driveco sa už používa v siedmych európskych krajinách pre hybridné modely vrátane modelu Yaris Hybrid a v deviatich ďalších sa pripravujú prvotné testy.
Tento automatický záznamový systém pre vodiča zhromažďuje údaje o prejdenej vzdialenosti, čase a priemernej rýchlosti počas skúšobných jázd, ako aj podiel jazdy v čisto elektrickom režime s nulovou spotrebou paliva a nulovými výfukovými emisiami.
Informácie možno stiahnuť a zobraziť pomocou aplikácie pre smartfóny alebo tablety, pričom sa dajú porovnať s predchádzajúcimi výsledkami, ako aj s hodnotami ostatných vodičov.
Jazdný komfort a vlastnosti
Vďaka novej konštrukcii uloženia motora je jazda v novom modeli Yaris Hybrid pohodlnejšia, keďže vozidlo sa na nerovnom povrchu menej otriasa v dôsledku pohybov motora. Zmenila sa aj tlmiaca sila tlmičov a konštrukcia ventilov v záujme vyššieho komfortu pri súčasnom zachovaní manévrovacích schopností vozidla. Vyladením elektrického posilňovača riadenia sa dosiahol pocit nižšieho trenia a plynulejšia odozva na vstupy vodiča. Zlepšilo sa aj držanie stopy v zákrutách lepším zladením riadiaceho úsilia vodiča s reakciami vozidla.
Novú Toyotu Yaris môžete prísť otestovať do Autoklub Poprad, na Teplickej ceste 1. Skúsené predajcovia vám zároveň odpovedia na vaše zvedavé otázky.
Nový 1,5-litrový zážihový motor
Nový Yaris prinesie do ponuky motorov nový 1,5-litrový zážihový štvorvalec ako náhradu za súčasný 1,33-litrový agregát. Uvedený motor, patriaci do rodiny úsporných, využíva výhody nových technických riešení, ktoré prinášajú vyšší výkon a viac potešenia z jazdy, pričom spotrebuje o 12 percent* menej paliva (podľa parametrov aktuálneho testovacieho cyklu NEDC).
Tento atmosférický motor s objemom 1 496 cm3 vyvinie v novom modeli Yaris maximálny výkon 111 koní (DIN)/82 kW a najvyšší krútiaci moment 136 Nm pri 4 400 ot./min.
V porovnaní s 1,33-litrovým agregátom je rýchlejší o 0,8 sekundy pri akcelerácii z 0 na 100 km/h (11,0 namiesto 11,8). Pri predbiehaní na 5. prevodovom stupni, z 80 na 120 km/h, je to už o viac ako sekundu (17,6 sekundy namiesto 18,8).
Vonkajšie rozmery (mm) | |
Celková dĺžka | 3 945 |
Celková šírka | 1 695 |
Celková výška | 1 510 |
Rázvor | 2 510 |
Rozchod predných kolies (15"/16") | 1 485/1 465 |
Rozchod zadných kolies (15"/16") | 1 470/1 455 |
Batožinový priestor (dm3) | |
Objem so zdvihnutými zadnými sedadlami (VDA) | 286 |