Keď Slováci googlia dovolenku doma: Mikuláš medzi TOP destináciami

Top destináciou je pre Slovákov Slovensko, zo zahraničia zas prichádza najväčší vyhľadávací záujem z Poľska. Ukázal to prehľad najvyhľadávanejších cestovných a turistických informácií na slovenskom Googli v roku 2016.

Tomáš Batiz
Ilustračný obrázok k článku Keď Slováci googlia dovolenku doma: Mikuláš medzi TOP destináciami
Zdroj: Dnes24.sk

Najväčší objem vyhľadávania v súvislosti s cestovaním patrí jednoznačne destináciám (teda konkrétnym cieľom), ktorých sa týka až 62 % vyhľadávaní. Nasledujú hotely (21 %) a letenky (6 %). Dopyt v týchto kategóriách zaznamenal 14–18-% nárast v objeme vyhľadávaní.

Konkrétne destinácie

V prípade hotelov sa až 68 % vyhľadávaní týka konkrétnej destinácie. Tá je tiež hlavným atribútom vyhľadávania aj v prípade autobusov a vlakov (47 %). Letenky vyhľadávajú záujemcovia najmä podľa značky leteckej spoločnosti či predajcu leteniek (až 84 %). Zájazdy a last minute pobyty majú rovnaké zastúpenie vyhľadávania (37 %) podľa destinácie, a tiež podľa značky, kde sa ľudia zameriavajú najmä na ponuky cestovných kancelárií a predajcov ubytovania.

Medzi najvyhľadávanejšími naše mesto

Slováci sa najviac zaujímali o destinácie na Slovensku, a to Bratislavu, Vysoké Tatry, Košice, Liptovský Mikuláš a Poprad. Zo zahraničných destinácií prejavili Slováci vo vyhľadávaní najväčší záujem o Českú republiku a Chorvátsko, nasledované Talianskom, Maďarskom, Rakúskom, Španielskom a Gréckom. Zo zahraničných miest bol najväčší záujem o Viedeň, Prahu, Budapešť, Schwechat a Londýn.

Takmer polovica vyhľadávaní (49 %) ohľadom cestovných dopytov týkajúcich sa Slovenska prichádza zo zahraničia, z čoho najväčší objem vyhľadávaní je od Poliakov (8 %), Čechov (7 %), a tiež z USA (4 %) a Nemecka (4 %).

Zdroj: TASR

Odporúčame