Správy

Modernizácia služieb sa nemocnici osvedčila: Online objednávanie využívajú tisícky ľudí

Možnosť elektronického objednávania na vyšetrenie prostredníctvom projektu Nestoj v rade využilo v Kysuckej nemocnici v Čadci počas piatich rokov 16.000 ľudí. TASR o tom informoval riaditeľ odboru informácií a zahraničných vzťahov Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Peter Kubica.

Ilustračný obrázok k článku Modernizácia služieb sa nemocnici osvedčila: Online objednávanie využívajú tisícky ľudí
Foto: Slávka Kellová

V Kysuckej nemocnici sa najskôr zapojili do projektu rádiologické a fyziatricko-rehabilitačné oddelenia, od roku 2014 ponúka vyšetrenie aj mamografické centrum (1094 objednaní) a ultrazvuk (570 objednaní). „Po kysuckých skúsenostiach sa pridali aj ďalšie nemocnice ŽSK, aby zjednodušili a zefektívnili dostupnosť zdravotnej starostlivosti,“ vysvetlila riaditeľka odboru zdravotníctva ŽSK Anna Majbíková.

Online objednávanie v piatich ambulanciách

Doplnila, že v Hornooravskej Nemocnici s poliklinikou (NsP) v Trstenej sú zapojené mamografická a SONO ambulancia. „Za pol roka sa na mamografiu objednalo prostredníctvom internetu 721 pacientov, na sono ambulanciu 102 a sono prsníkov 74. V Liptovskej nemocnici v Liptovskom Mikuláši bolo počas 5 mesiacov ošetrených v hematologickej ambulancii 2850 pacientov a z nich bolo až 2349 objednaných online. Pre liptovských pacientov funguje projekt Nestoj v rade aj v ambulancii pre fyziatriu, balneológiu a liečebnú rehabilitáciu a v onkogynekolo­gickej ambulancii. V nej využilo internetové objednanie 15 percent zo všetkých vyšetrených,“ uviedla Majbíková.

„Rastúci trend online objednávok pacientov naznačuje, že to bol správny krok riaditeľov našich nemocníc. Aj takto je možné odbúravať bariéry vo verejných inštitúciách,“ zhodnotil elektronizáciu v zdravotníctve predseda ŽSK Juraj Blanár.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM