Tomáš Batiz Správy

Petíciu napriek aktivistom podpísalo vyše 1000 ľudí: Poslanci odobrili projekt za 600 miliónov!

Vyše tisíc ľudí využilo svoje petičné právo a podpísalo petíciu za modernizáciu železničnej trate v úseku Paludza - Liptovský Hrádok vrátane výstavby mosta cez rieku Váh.

Ilustračný obrázok k článku Petíciu napriek aktivistom podpísalo vyše 1000 ľudí: Poslanci odobrili projekt za 600 miliónov!
Foto: Tomáš Batiz / Zdroj: Dnes24.sk

Poslanci vypočuli hlasy 1159 ľudí a rozhodli vyhovieť petícii v plnom rozsahu. „Projekt modernizácie železničnej trate rieši zvýšenie prevádzkovej rýchlosti a tým aj skrátenie jazdnej doby prepravy prostredníctvom možnej 160 kilometrovej rýchlosti. Územný plán mesta už niekoľko desiatok rokov zahŕňal i možnosť predĺžiť Belopotockého ulicu mostom cez rieku Váh a tým vytiahnuť dopravu mimo centra mesta, teraz je to možné a neboli by sme radi, keby sa takýto 600 miliónový projekt zmaril kvôli aktivistom, ktorí sa o to z politických dôvodov snažia, preto sme zorganizovali petíciu,“ vysvetlil hovorca petičného výboru Peter Vrlík.

Prechádzať bude popod kruhový objazd

Plánovaná prekládka železničnej trate Liptovský Mikuláš – Poprad vstupuje do mesta po južnej strane diaľnice, od výhybne Paludza pri Dechtároch, ponad cintorín v Palúdzke. Prechádzať bude popod kruhový objazd, za diaľnicou nad umelým kanálom by mala byť železničná stanica s terminálmi.

Podľa slov primátora Blcháča by sa malo uľaviť od hustej premávky aj Paludžanom. „V Demänovej je naplánované vybudovanie súbežnej komunikácie popri preloženej železnici. Mesto dalo v roku 2009 urobiť štúdiu na prepojenie Andíc, Beníc a tejto novej cesty. Výsledkom by bolo odľahčenie celej dopravnej situácie na ceste E18, ktorá ide mestom až do Stošíc. Najviac sa odľahčí cestná doprava v Palúdzke, lebo tá dnes trpí aj z hľadiska pribúdajúcich motorizovaných obyvateľov.“

Od roku 2020

Modernizácia štreky na úseku Žilina – Košice je podľa investora, generálneho projektanta stavby aj súčasného vedenia liptovskomiku­lášskej radnice historickou príležitosťou aj pre Liptovský Mikuláš, ktorá sa už nemusí opakovať. Po tichšej a bezpečnejšej trati by mali vlaky v úseku Žilina – Košice cez prekládku v Liptovskom Mikuláši – Liptovskom Hrádku premávať od roku 2020. Finančné prostriedky bude investor čerpať z Európskej únie, len do prekládky trate pri Liptovskom Mikuláši sa predpokladá investícia vo výške 600 miliónov eur bez dane.

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM