Michal Paška Rôzne

Liptov a Zakopané budú spolu rozvíjať cestovný ruch

Klaster Liptov spolu so svojimi partnermi Biuro Promocji Zakopanego a Hotelovou akadémiou v Liptovskom Mikuláši rozbiehajú projekt „Tatry spoločne“. Chcú tak spoločnými silami rozvíjať cestovný ruch v Tatrách.

Projekt sa realizuje v rámci Operačného programu cezhraničnej spolupráce Poľsko – Slovenská republika 2007 – 2013. „Keďže najvyššou formou konkurencie je spolupráca, rozhodli sa cezhraniční partneri Klaster Liptov a Biuro Promocji Zakopanego spojiť svoje sily a osloviť európskych turistov spoločne. Slovensko-poľský projekt vznikol na základe myšlienky potreby spoločnej koordinácie marketingových aktivít a nadviazanie efektívnej spolupráce pri propagácii medzinárodného regiónu Tatry,“ informoval výkonný riaditeľ Klastra LIPTOV Ján Gemzický.

Miestom realizácie projektu sú dve strategicky významné mestá v Tatrách, mesto Liptovský Mikuláš a Zakopané. „Zameraním projektu chceme dostať do popredia Tatry ako celok, poľské aj slovenské, a zväčšiť tak cieľový trh, vytvoriť väčšiu a komplexnejšiu ponuku služieb pre európskych klientov a v spoločnej synergii pritiahnuť viac turistov do Zakopaného, Liptova a Tatier,“ doplnil Gemzický.

Primárnou cieľovou skupinou projektu sú subjekty, ktoré sa venujú manažmentu a marketingu cestovného ruchu a subjekty poskytujúce služby v oblasti cestovného ruchu, predovšetkým kontaktné miesta. Sekundárnou cieľovou skupinou sú samotní turisti a návštevníci regiónov. Nosnou témou projektu je vytvorenie spoločnej komplexnej kampane Tatry spoločne, ktorej súčasťou budú rôzne dielčie aktivity, teda spracovanie spoločnej marketingovej stratégie, spoločná cezhraničná veľkoplošná kampaň Tatry spoločne, formou billboardov, citylightov, podporená propagačnými katalógmi, či vytvorenie moderného internetového informačného portálu.

„Na zlepšenie vzájomnej informovanosti o ponuke susediacich regiónov sa uskutočnia aj spoločné workshopy partnerských cestovných kancelárií z okolia Zakopaného a Liptova. Ich účastníci budú schopní návštevníkom ponúknuť aj iné regióny, čím sa pre turistov zatraktívni celá oblasť horského masívu Tatier,“ uviedol Gemzický.

Klaster Liptov ako aj jeho cezhraničný partner Biuro Promocji Zakopanego si uvedomujú rozvojové bariéry svojich regiónov a majú preto ambíciu reagovať na celosvetový trend efektívneho riadenia destinácie na regionálnej úrovni tzv. destinačného marketingu a manažmentu spoločne, vytvorením dlhodobého partnerstva ako základu pre spoločný rozvoj.

Andrzej Kawecki riaditeľ Biuro Promocji Zakpanego verí, že pre budúcnosť regiónu Zakopané je dôležitá aj cezhraničná spolupráca a spoločná propagácia Tatier. „Cieľom Európskej Únie je prepojiť kultúru a podnikanie v prihraničných regiónoch a za týmto účelom dáva Únia veľa peňazí“ vysvetľuje Kawecki. „Stavať mosty, nie ostnatý drôt je aj našim cieľom,“ doplnil Kawecki.

zdroj: Klaster Liptov

foto: -jjv-

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM