Michal Paška Rôzne

Televízia Liptov bude vysielať len do konca tohto roka

Presne o 2:22 nadránom padol ortieľ nad vysielaním televízie Liptov. Jej zrušenie navrhli poslancom včerajšieho Mestského zastupiteľstva samotní predsedovia predstavenstiev. Návrh prijalo 52% poslancov. Televízia bude vysielať do 31.12.2011.

Televízia Liptov vysiela od roku 2005. Pri jej vzniku stál súčasný primátor Alexander Slafkovský. Včera sa postavil za jej zrušenie. „Tento projekt som kedysi považoval za jeden z mojich srdcových. Život ale ukázal, že tento priestor, trh a dnešná situácia neumožňujú, aby bola televízia sóloprojekt. Pri ekonomických problémoch, ktoré máme, nie je možné investovať ďalších 100 000 eur do televízie, keď nám praskla voda na plavárni, sú havárie v škôlkach, ktoré musíme riešiť prioritne. Televízia musí ísť načas bokom,“ povedal po hlasovaní Slafkovský. Či sa vysielanie z diania v Liptove vráti na obrazovky predseda predstavenstva akciovej spoločnosti Peter Lehotský nepotvrdil. „Hovoriť o tom, či sa vysielanie časom vráti je teraz predčasné.“

S návrhom na zrušenie vysielania nesúhlasili opoziční poslanci. Vzniknutá situácia je vraj chybou zlého manažmentu. „Keby neboli problémy neboli by ani manažéri, najjednoduhšie riešenie je všetko zrušiť. Argumentovali sme možnosťami zlepiť kvalitu vysielania a potom aj možnosťami zlepšiť reklamný priestor. Verejnosť by mala vedieť, čo sa tu deje,“ hovorí predseda klubu opozičných poslancov Ján Blcháč.

V dôvodovej správe, ktorú štatutárni zástupcovia spoločností TV Liptov, s.r.o. a Televízia Liptov a.s. predostreli zastupiteľstvu, svoj návrh argumentujú tým, že televízia nemá finančné prostriedky na digitálne vysielanie. Podľa zákona musí byť digitalizácia realizovaná do konca tohto roka. Náklady na digitalizovanie vysielania sa odhadujú od 35 000 do 50 000 eur. Hospodárenie akciovej spoločnosti v roku 2010 vykazovalo stratu viac ako 14 000 eur a mínusové čísla vykazovala aj po roku 2009. Spoločnosť TV Liptov, s.r.o. skončila za dva posledné roky v zelených číslach, ktoré však nepokryli straty v akciovej spoločnosti. Prevádzkové náklady predstavovali v minulom roku 12 000 eur na mesiac. V tomto roku sa náklady znížili na 5 – 7 000 eur.

Od začiatku tohto roka boli plány získavať financie z predaja reklamy. „Opatreniami a reštrukturalizáciou vysielania došlo k tomu, že začali byť relatívne vyššie príjmy z reklamy,“ hovorí Lehotský. Atraktivita televízie sa však podľa niektorých hlasov znižovala postupným krátením počtu premiérových vysielaní. Po šiestich mesiacoch vysielania sa televízia vrátila na začiatok svojej éry, keď vysielala v premiére jedenkrát do týždňa.

  • jvk-
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM