Slávka Kellová Rôzne

TMR láme rekordy návštevnosti

V treťom kvartáli zaznamenala spoločnosť Tatry mountain resorts nárast prevádzkových výnosov o úctyhodných 117%. Tento pozitívny nárast možno pripísať najmä zrealizovanej akvizícii Tatralandie v apríli 2011. Populárny zábavný aquapark privítal v 3. f

Slovenské Tatry postupne ožívajú a lákajú stále viac návštevníkov. Veľký podiel na tomto úspechu má spoločnosť Tatry mountain resorts, ktorá v posledných mesiacoch prešla veľkými zmenami. Firma donedávna podnikala primárne v horskom prostredí, no svoje pôsobenie najnovšie sústredila k typicky letným aktivitám. Portfólio TMR obohatila Tatralandia, najväčší rezort zábavy s aquaparkom a ubytovaním na Slovensku.

Jedným z najvýznamnejších faktorov úspechu v cestovnom ruchu je návštevnosť. To, že si Vysoké a Nízke Tatry, ako aj Tatralandia získavajú čoraz väčšiu popularitu medzi ľuďmi potvrdzuje fakt, že počet návštevníkov horských stredísk a aquaparku sa v treťom kvartáli medziročne zvýšil až o 96,5% na 413 937 návštev­níkov. Tieto čísla však nezahŕňajú druhý prázdninový mesiac. August bol z pohľadu počasia oveľa priaznivejší. Je preto viac ako pravdepodobné, že leto 2011 bude pre prevádzky TMR výsledkovo rekordné. Tohtoročná letná sezóna bola pre Tatralandiu prvou pod vedením TMR. Výsledkom je medziročný nárast návštevnosti o 15%. Toto percento však nezahŕňa výsledky za august.

Efektívne hospodárenie TMR možno pripísať úspešne zrealizovanej akvizícii Tatralandie v apríli 2011. Tá spoločnosti priniesla markantné nárasty. V 3. kvartáli 2010/2011 TMR zaznamenala prevádzkové výnosy vo výške 8,1 mil. EUR, čo predstavuje medziročný nárast o 117%. Za ostatných 9 mesiacov fiškálneho roka spoločnosti, ktorý sa začal novembrom 2010, narástli výnosy medziročne o 68% na 29,4 mil. EUR.

„Som veľmi rád, že v uplynulom kvartáli TMR zaznamenalo čistý zisk 1,76 mil. EUR. Za posledné tri štvrťroky nášho finančného roku, tak čistý zisk spoločnosti dosiahol až 8 mil. EUR," povedal Bohuš Hlavatý, predseda predstavenstva TMR. Najsilnejší subjekt cestovného ruchu v SR si aj vďaka Tatralandii posilnil líderskú pozíciu na trhu. Tento krok bol zároveň významným aj z pohľadu napĺňania stratégie budovania celoročnej turistickej destinácie.

„Dobre naštartovaný začiatok finančného roku sme pretavili aj do skvelých výsledkov TMR v jeho treťom kvartáli. Zároveň je to dôkaz, že pri presne cielených investíciách a kvalitnom manažmente netreba nad cestovným ruchom v Tatrách lámať palicu,“ potvrdil Hlavatý.

foto: TMR

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM